miercuri, 12 ianuarie 2011

Pretul benzinei

Anul asta, pare anul intrarii mele in taramuri care mai deunazi nu prezentau niciun interes.Plotitica , politicienii imi pareau subiecte care nu aveau ce cauta in imediata apropiere a perceptiei mele de cetatean al aceatei lumi .
Dar uite ca ,vrand nevrand ,esti pus in situatia de a comenta .
Titlul zilei pare sa fie pretul benzinei .
Imi pun si eu problema cum se face ca tara extractoare de petrol ,avem aceleasi preturi la produsul final ca una care si-l aduce de aiurea.Asta este numai un amanunt nesemnificativ pentru ca daca ma gandesc ca un litru de benzina este la fel sau mai scump ca un litru din tarile vest-europene incep sa cred ca cineva isi face de cap iar altcineva nu isi face treaba.
"Calculele arata ca daca din salariul mediu brut din Romania s-ar cumpara doar benzina, atunci am putea achizitiona 390 litri, mai mult doar decat la bulgari (293 litri). In Spania, dintr-un salariu mediu s-ar plati 1.422 litri, in timp ce nemtii pot alimenta de 6,5 ori mai mult decat noi (2.535 litri)"!!!! titra media romaneasca zile astea .Revoltator este ca suntem luati de prosti .Pe deoparte de guvern pe de alta parte de companiile petrolierer ,desi cele din uram au un scop bine definit ,acela de a face profit ,in schimb guvernul ?
Normal ,pare ca aderarea Romaniei la UE a facut sa aliniem totul la normele europene ,de la legislatie la preturi .S-a scapat un singur amanunt : salarile .Aste nu s-au mai aliniat .La fel si cu coruptia si jaful .
Un neamt poate cumpara 2500 d litrii d benzina din salariul mediu eu ,romanul, pot cumpara 390 de litri!!!
Asta spune tot despre ce ,cine,cum face ca noi sa traim bine in Romania . Accize mari ,profituri uriase facute de companiil straine si romanul luat de prost.Pai ,nu luat de prost ,nu suntm luati de prosti ,suntem prosti !!!!Altfel nu imi explic cum nu suntem instare sa protestam ,macar simbolic ,macar o zi sa boicotam statiile Petrom,sa mergem o zi cu bicicleta sau pe jos.
Traim bine ? Da,de vreme ce o sa ne permitem sa dam 6 lei pe un litru de benzina.


Niciun comentariu: