duminică, 18 decembrie 2011

Relatiile la distanta

Intr-o  zi ma pomenesc ca vorbesc,cu un amic,de relatiile gay,relatii care in ochii sociologilor si  psihologilor sunt mai instabile ca Franciu(  un element chimic în sistemul periodic cu simbolul Fr și numărul atomic 87.Nucleii de franciu rezistă aproximativ 3 minute, și trebuie prinși și studiați înainte de a se degrada.)De ce sunt atat de  instabile aceste relatii ?Motive s-ar gasi  cu  gramada , dar  discutia s-a indreptat spre o anumita tipologie a acestor relatii,si anume: relatiile la distanta .Acest amic al meu spune ca prefera relatiile la distanta , pentru ca e mult mai comod pentru el,plus ca nu e pus in situatia de a justifica in fata rudelor si prietenilor de ce sta cu un barbat in loc sa se insoare  cu o femeie , ca tot omu.Plus ca momentele aceela de intalnire,dupa nustiu cat timp,sunt foarte intense.
Sunt relatiile la distanta viabile ?Sunt cu  adevarat relatii , in adevaratul sens  al cuvantului ?Care sunt avantajele si dezavantajele acestor relatii ?
In mod ironic , eu  am  avut parte doar de relatii la distanta , culmea fiind ca nu mi-am dorit niciodata o astfel de relatie .Dintotdeauna am visat sa am coltisorul meu de paradis,impreuna cu cel pe care il iubesc.N-a fost sa fie .
Totusi , care sunt avantajele unei astfel de relatii ?Daca are avantaje .
Alti  gay , dimpotriva , nici nu vor sa auda de relatii la distanta,mutandu-se cu partenerul dupa nici o saptamana de cand s-au cunoscut .O alta extrema a comunitatii noastre.
Dar haideti sa le luam pe rand .

1)Avantaje relatii la distanta 
    a) revederea dupa o anumita perioada 
    b)nu dai de banuit rudelor,prietenilor,vecinilor ca ai fi gay
    c)o relatie facila care se consuma la sfarsit de saptamana,fara alte obligatii de "familie"
    d)o simpla distractie,o golire fiziologica si  psihica,cu un singur partener,fiind mai comod,diminuindu-se riscul           de a fi contaminat cu vreo infectie cu transimitere sexuala.

2)Dejavantaj relatii la distanta 
   
 a)o buna bucata de vreme petrecuta fara persoana iubita 
 b)lipsa activitatilor comune 
 c)noptii pustii si reci 
 d)lipsa de comunicare se poate transforma in adevarate divergente de opinie
 e)tentatii sporite,posibilitatea e a insela si de a fi inselat cresc direct proportional cu perioada de "absenta"a partenerului
  d)suspiciune,neincredere,gelozie etc


Sunt  doar cateva avantaje/dezavantaje enumerate.Le-am enumerat doar pe cele mai importante.
Intrebarea mea,in discutia cu  amicul meu,a fost: sunt aceste relatii viabile ?Sau sunt doar o scuza pentru  unii care nu pot sau nu vor sa isi  asume consecintele propriei identitati ?Oare aceste relatii la distanta,au o perioada de valabilitate ?Expira dupa o anumita perioada ?Cat de mult in timp poate  fi intinsa aceasta tip de raltie ?Care e frecventa ideala a intalnirilor...
Cert e ca dupa o anumita perioada si relatiile "la zi " se tocesc,fiind afectate de uzura.
Unde este echilibru si cat dureaza acesta ?
Sunt  intrebari a caror raspun e particularizat in functie de diverse situatii,statutul  social si mai ales de vointa individului.
E adevarat ca pentru unii,o relatie la distanta,e cornul abundentei.Se intalnesc cu "iubitul" consuma relatie(sau nu) dupa care pleaca,pana data viitoare cand i se "scoala" din nou.
Pentru  altii e doar neputinta de a se adapta la viata in doi,preferand o imitatie de relatie fara prea multa bataie de cap,doar atat,cat sa nu afle tata sau mama ca eu sunt gay.
Pentru altii o perioada de tranzitie,normala,de cunoastere ,de evaluare a partenerului in vederea evolutie spre o relatie "la zi"
Adevarul e ca o relatie la distanta e  o relatie greoaie,care nu ofera nicimacar jumatate din confortul emotional al individului in cauza,care ar trebui sa fie o perioada de tranzitie spre o relatie "cu norma intraga",perioada care nu are voie sa tina mai mult de un an.
Dar ,pana la urma,relatiile gay , de  orice fel,sunt relatii stabile ?Rezista ?Cineva  imi spunea ca o relatie gay poate ajunge la maxim 3 ani,dupa care se rupe.Adevarul e ca nu stiu,in jurul meu,(asta nu inseamna ca nu exista )gay care sa aiba vreo relatie mai mare de un anisor.
Concluziile le trageti voi,cei 'implicati' in acest tip de relatii.
Cum spuneam la inceput,eu am o relatie la distanta de doi ani si  cateva luni ...sper sa evolueze la mai mult  pana sa ajungem la fatidica aniversare de 3 anisori :))


Un comentariu:

Anonim spunea...

e mai bine la distanta.eu asa vreu.asa cum spuneai relatiile alealalte sunt mai complicate si mai bine ladistanta ca nu am atatea responsabilitati.